دانستنی های روز لنز

خرید آنلاین لنز چشم + 8 نکته مهم

چطوری میتونم لنزم رو آنلاین بخرم

خرید آنلاین لنز چشم بعلاوه 8 نکته مهم که اگر رعایت فرمایید از خرید خود رضایت کامل خواهید داشت. بهتر است از تیم دیدآور مشورت گرفته و خرید لنز را به درستی انجام دهید.

دیدآور همیشه منتظر پیشنهاد های ارزنده شما عزیزان می باشد.

امکان خرید آنلاین محصولات مراقبت از چشم یکی از لطف های فناوری اطلاعات IT به کاربران است و بیشتر مردم از آن استفاده می کنند که همه روزه در حال افزایش می باشد. خرید راحت و تنوع در محصولات همچنین قیمت مقرون به صرفه از جمله دلایل استقبال از این روش است که لازم است نکاتی را به همراه آن رعایت فرمایید :

1- حداقل شش ماهی یک بار معاینه چشم انجام دهید

چشم پزشکان از مصرف کنندگان لنز می خواهند که به طور منظم معاینات چشمی (معمولاً سالی یک بار) انجام دهند تا از به روز بودن تجویز لنزهای تماسی آن ها اطمینان حاصل شود. زیرا ممکن است سلامت چشم شما بین معاینات تغییر کند. به گفته کارشناسان و متخصصان، هرگز لنزهای تماسی را با نسخه تاریخ مصرف منقضی خریداری نکنید.

مهم نیست به چشم پزشک مراجعه میکنید و یا به اپتومتریست تنها نکته ای باید به آن دقت فرمایید که نسخه حتما توسط هر کدام از آنها نوشته میشود در این زمینه تبحر و تخصص کافی را داشته باشند.

2- حین خرید آنلاین لنز چشم، نسخه لنز تماسی تجویز شده را به دقت بررسی نمایید.

نسخه شما معمولاً باید بترتیب اطلاعاتی مانند موارد زیر را نمایش دهد: اسم شما، نام تجویز کننده، تاریخ معاینه چشم، نمره چشم سمت راست (OD)، محور چشم سمت راست (OD AXE)، نمره چشم سمت چپ (OS)، محور چشم سمت چپ (OS AXE) و در نهایت در صورتی که نسخه برای عینک داده شده باشد فاصله کانونی (PD) یعنی فاصله بین دو مردمک چشمان شما که بر اساس واحد میلی متر می باشد.

توجه 1 : نمرات چشمان شما با اعدادی که قبل از آن ها علامت مثبت یا منفی نشان داده می شود نوشته شده اند.

توجه 2 : دقت کنید در صورتی که نسخه فقط برای لنز چشم تجویز و داده شده باشد به اختصار در بالای نسخه دو حروف CL به معنای Contact lens را مشاهده می کنید.

کسانی که نمره چشم عادی و بدون آستیگمات دارند هیچگونه محوری در نسخه برای آنها نوشته نمیشود، و بالعکس کسانی که دارای نمره آستیگمات هستند علاوه بر نمره عادی SPH از نمره CYL برای هر دو چشم برخوردار بوده و محور (AXE) آنها بر حسب درجه در نسخه نوشته شده است.

3- بین نسخه عینک و نسخه لنز فرق بگذارید.

این را باید به خوبی بدانید که اگر نسخه عینک دارید بدین معنی نیست که نمره لنز خودتان را میدانید برای خرید آنلاین لنز چشمتان بایستی نمره دقیق چشم مناسب بزای لنزتان را مشخص نمایید. چرا که در بعضی اوقات نمره عینک با نمره لنز کاملا متفاوت بوده و بر طبق جدول استاندارد تیدیل می شود.

دلیل اصلی این تفاوت این است که فاصله عینک با چشم شما 12 میلی متر است در حالی که لنز را شما مستقیما روی چشم تان خواهید گذاشت.

نکته مهم : در صورتی که نسخه عینک دارید حتما برای گرفتن نمره لنزتان با کارشناسان دیدآور مشورت گرفته تا نمره دقیق لنز چشم به شما داده شود.

4- خرید آنلاین لنز چشم با بررسی مشخصات مندرج نوشته شده بر روی آن

هنگامی که در حال خرید لنز خودتان هستید باید به میزان آب رسانی و اکسیژن رسانی نوشته شده بر روی آن دقت نمایید. انتخاب صحیح لنز فقط باید به کمک یک متخصص و کاربلد در این زمینه باشد.

5- از یک فروشگاه معتبر و تخصصی در اطراف و نزدیکی خود خرید نمایید.

دلیل خرید از فروشگاه معتبر نزدیکی و همیشه در دسترس بودن آن به شماست همچنین فروشگاه معتبر و با سابقه همیشه بهترین خدمات را به شما ارائه می دهد و در زمینه لنزهای چشمی به روز بوده و امکان خریدی بی دغدغه را برایتان فراهم میکند.

6- بیاد داشته باشید هنگام خرید لنز حتما محلول نگهدارنده لنز را هم تهیه کنید

بعضی اوقات افراد بهنگام خرید لنز فراموش می کنند مایع لنز تهیه کنند. گاهی اوقات نیز فکر می کنند اصلا نیازی به این کار نیست و با مقداری کم محلولی که در شیشه لنز وجود دارد میتوانیم از لنز نگهداری و استفاده کنیم این کار کاملا اشتباه هست محلول موجود در شیشه لنز بعد از باز کردن درب پلمب لنز بایستی دور ریخته شود و برای شستشو و نگهداری از لنز بعد از باز کردن درب پلمب فقط باید از مایع لنز آنهم مایع لنز مرغوب و دارای کیفیت مناسب استفاده کنید.

توجه ویژه : گاهی اوقات افراد به دلیل اینکه قبلا مایع لنز خریده اند از خرید دوباره مایع جدید امتناع میکنند. بایستی بدانید محلول های لنز بدیل مایع بودن و خواص داشتن پس از باز شدن ظرف مدت سه ماه تمامی خواص خودشان را از دست داده و منقضی می گردند، پس دقت کنید اگر از خرید محلول قبلی شما سه ماه بیشتر می گذرد حتما محلول جدید خریداری و از آن استفاده نمایید.

7- هنگام خرید آنلاین لنز چشم به نظرات مشتریان توجه نمایید.

حتما به نظرات و بررسی مشتریان نگاه کنید و ببینید در مورد فروشگاه چه گفته اند. مجموع بررسی کاربران می تواند برای شما مورد استفاده قرار گیرد. برای اطمینان بیشتر می توانید از دوستان و آشنایان که از فروشگاه خریداری کرده اند سوال کنید.

خدماتی که فروشگاه به مشتریان حین خرید آنلاین لنز چشم پیشنهاد می دهد را بررسی نمایید. سهولت در سفارش و امنیت خرید اینترنتی نیز باید به خوبی بازبینی شود.

توجه : در صورتی که فروشگاه دارای اینماد رسمی و اصلی بود با اطمینان خاطر از آن خریداری نمایید.

8- دنبال لنز های ارزان قیمت و بی کیفیت نباشید.

همانطور که می دانید هر ارزانی بی علت نیست. پس باید همیشه به کیفیت و مواد اصلی محصولی که می خواهید خریداری کنید اهمیت دهید و بدانید بهایی که برای اعتبار برند ، کیفیت کالا ، رنگ طبیعی ، و… می پردازید تمام آن چیزهایی است که به آن ها احتیاج دارید.

شما چه تجربه ای در این زمینه دارید؟ آیا تا به حال اقدام به خرید آنلاین لنز چشم کرده اید؟ اگر شما بخواهید یک خوراکی ویا پوشاک را اینترنتی خرید نمایید و خرید شما اشتباه از آب دربیاید نهایتا آن را دور می اندازید و یکی دیگر خرید می کنید. اما در مورد چشم ها هیچ گاه نمی توان ریسک کرد. چرا که اگر در اثر خرید اشتباه چشم آسیب ببیند یا دچار عفونت گردد هرگز قابل برگشت نیست.

اگر همچنان نمی دانید چه نسخه ای از لنز تماسی مناسب چشمان شماست می توانید از تیم دیدآور مشورت بگیرید. ما با تجربه ای که از خریدهای متفاوت مشتریان داریم می توانیم به خوبی به شما بگوییم که چگونه خرید نمایید.