مزایای لنز

نکات مهم برای خرید لنز طبی رنگی

برای خرید لنز رنگی به چه نکاتی توجه کنیم

عینک زدن برای همه کار ساده‌ای نیست؛ برخی افراد از عینک زدن متنفرند و به هیچ وجه نمی‌خواهند که از این وسیله استفاده کنند. اما چاره چیست؟ اگر کسی نخواهد عینک بزند، چطور می‌تواند سطح دید خود را افزایش دهد؟ در این صورت دو راه پیش روی افراد می‌ماند، یا عمل کنند و یا از لنز طبی رنگی استفاده کنند! خیلی‌ها از عمل کردن هم بیزارند و نمی‌خواهند زیر دست جراح بروند؛ در این شرایط فقط استفاده از لنزهای طبی می‌ماند که در این مطلب قصد داریم در موردشان به صورت کامل توضیح دهیم.

لنز طبی رنگی چیست؟

قبل از توضیح لنز طبی رنگی در مورد لنز طبی صحبت می‌کنیم. لنزهای طبی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • لنز طبی نمره‌دار بی‌رنگ
  • لنز طبی نمره‌دار رنگی

لنزهای بی‌رنگ فقط به عنوان جایگزینی مناسب برای عینک عمل می‌کنند و روی زیبایی چهره تاثیری ندارند. اما لنزهای رنگی علاوه بر جنبه درمانی، روی زیبایی تاثیر می‌گذارند. رنگ‌های بسیاری از انواع لنز طبی رنگی در بازار وجود دارد که شما می‌توانید بسته به خصوصیات ظاهری‌تان‌ از آن‌ها استفاده کنید.

لنزهای طبی رنگی را با نام لنز طب زیبایی هم می‌شناسند. این لنزها انواع مختلفی دارند و در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. لنزهای رنگی علاوه بر تاثیر بر حوزه دید افراد، باعث زیبایی آن‌ها هم می‌شوند. از این لنزها می‌توانید هم به صورت روزمره و هم در مجالس و مهمانی‌های مختلف استفاده کنید.

افرادی که دچار بیماری‌های زیر می‌شوند، می‌توانند از این لنزها استفاده کنند:

  • عیوب انکساری نزدیک‌بینی
  • آستیگماتیسم
  • دوربینی

این لنزها علاوه بر اینکه قدرت بینایی‌تان‌ را تقویت می‌کنند، چهره‌ای جدید و جذاب به شما می‌بخشند. چشم تاثیر زیادی بر ظاهر افراد می‌گذارد؛ همچنین رنگ چشم تاثیر ویژه‌ای روی جذابیت دارد، شما می‌توانید با استفاده لنزهای رنگی هم مشکل بینایی‌تان‌ را برطرف کنید و هم جذاب‌تر شوید.

ویژگی‌های لنز طبی رنگی

ویژگی‌های لنزهای رنگی به شرح زیر است:

  • لنزها تغییری در دید افراد نمی‌گذارند و حتی باعث افزایش وضوح دید می‌شوند.
  • این لنزها موجب از بین رفتن مشکلات نزدیک بینی یا دوربینی می‌شوند.
  • لنزهای رنگی طبی تاثیر مثبتی روی اختلالات بینایی می‌گذارند.

انواع لنز طبی رنگی

لنزهای طبی رنگی انواع مختلفی دارند که در زیر به معرفی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. لنز طبی روزانه
  2. لنز طبی فصلی
  3. لنز طبی سالانه

لنزهای روزانه و فصلی دارای بسته‌بندی لاستیکی (بدیبلیستر) هستند و لنزهای سالانه بسته‌بندی شیشه‌ای (ویال) دارند. چنانچه اقدام به خرید این لنزها کنید، تا تاریخ انقضاشان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

روی بسته‌بندی انواع لنز رنگی طبی مشخصات مختلفی برای راهنمایی افراد درج می‌شود. این مشخصات شامل موارد زیر هستند:

  • نمره چشم
  • بیس کرو
  • دیامتر
  • و …

شرایط استفاده از لنز طبی رنگی

همه نمی‌توانند در کشور ایران از لنزهای رنگی طبی استفاده کنند. ویژگی‌های جذاب این لنزها هر کسی را جذب‌شان می‌کند اما همه نمی‌توانند توفیق استفاده از این لنزها را داشته باشند! چنانچه نمره چشم‌تان‌ مثبت است، متاسفانه شما هم جزو این افراد به شمار می‌آیید. اگر چشم‌های‌تان آستیگمات است، شما هم نمی‌توانید از لنزهای رنگی استفاده کنید. البته منظور از اینکه می‌گوییم نمی‌توانید استفاده کنید به این معنی اسیت که لنز مناسب برای شما در ایران به سختی پیدا می‌شود.

در مراکز بینایی، متخصصین اپتومتریست نمره ضعیفی و آستیگمات مراجعه‌کنندگان را می‌پرسند و چنانچه شرایطش باشد، نمره آستیگمات را به نمره چشم آن‌ها اضافه می‌کنند تا آن‌ها بتوانند از لنزهای مورد علاقه‌شان استفاده کنند. اگر نمره چشم‌تان‌ آستیگمات است اما همچنان روی استفاده از لنز طبی رنگی پافشاری دارید، این کار را با مشورت با پزشک انجام دهید.

برخی لنزهای طبی فقط برای نمره‌های خاصی از چشم تولید می‌شوند، مثلا نمره آن‌ها از -6.00 یا -10.00 است. اگر نمره چشم‌تان‌ بالاتر از این ارقام است، متاسفانه نمی‌توانید از لنزهای رنگی استفاده کنید.

قیمت لنز طبی رنگی

فاکتورهای مختلفی در قیمت لنزهای طبی رنگی تاثیرگذار هستند. مراکز فروش لنز با توجه به این فاکتورها قیمت لنزها را تعیین می‌کنند. از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع لنز رنگی طبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ لنز
  • سایز لنز
  • متریال استفاده شده در ساخت لنز

خرید لنز طبی رنگی

اگر قصد خرید لنز طبی رنگی را دارید در ابتدا اطمینان پیدا کنید که امکان استفاده از این لنزها را دارید؛ سپس به متریال مصرفی در لنز توجه کنید! یکی از بهترین متریال هایی که در ساخت لنزها استفاده می‌شود، سیلیکون هایدروژل است. شما در وهله اول و قبل از خرید لنز باید با چشم پزشک و اپتومتریست مشورت کنید؛ پس از مشورت، مشاوران بهترین نوع لنز را به شما معرفی می‌کنند.

به ویژگی‌ها و خصوصیات لنزی که می‌خرید توجه کنید! لنزهای رنگی مناسب از اشعه‌های مضر مثل اشعه UV جلوگیری می‌کنند و از درصد آب مناسبی بهره‌مند هستند تا مبادا فرد دچار خشکی چشم شود. برندهای مختلفی مثل اپرا، فرشتون، سوییتی، ترسا هند مید و مینی آوا در زمینه تولید انواع لنز رنگی طبی فعالیت می‌کنند. در انتخاب برند هم دقت زیادی کنید تا از مناسب‌ترین برندها خرید نمایید! برای این کار می‌توانید از کسانی که تجربه استفاده از لنز رنگ طبی دارند مشورت بگیرید؛ پزشک نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اگر قصد خرید بهترین لنز طبی رنگی را دارید، باید در ابتدا اطمینان پیدا کنید که آیا لنز به نمره چشم‌های‌تان‌ می‌خورد یا نه، سپس متوجه شوید که آیا کیفیت و کارایی مناسبی دارد یا نه و در نهایت باید با پزشک متخصص هم در ارتباط باشید و از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های او استفاده کنید. اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی‌های بیشتری دارید، می‌توانید از متخصصین و کارشناسان ما کمک بگیرید.

مشاوران مجموعه ما به صورت کامل به تمام سوالات و پرسش‌هایی که در مورد خرید لنز طبی رنگی دارید پاسخ می‌دهند و کمک‌تان‌می‌کنند که مناسب‌ترین لنز را خریداری کنید. توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه بدون تجویز پزشک از این لنزها استفاده نکنید! چشم‌های شما مهم‌ترین عضو بدن‌تان‌ هستند که اگر کوچکترین مشکلی برایشان به وجود بیاید، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به زندگی‌تان‌ می‌رسد. پس از قبل از هر چیز، مشاوره با پزشک را در اولویت کارها قرار دهید و سپس مطابق با توصیه‌های او، اقدام به خرید لنز طبی رنگی کنید. ما در فروشگاه دیدآور اقدام به عرضه انواع لنزهای باکیفیت که قیمت مناسبی دارند می‌کنیم.

منبع: Medic8.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *