مزایای لنز

مزایا و معایب لنز طبی و نکات آن

مزایا و معایب لنز طبی یکی از موضوعاتی است که هنگام خرید لنز طبی ممکن است ذهن شما را مشغول کند. چشم نقطه حساسی از بدن است که بسیار سریع مورد آسیب واقع می شود. عوامل زیادی در کم شدن دید و یا ضعیف شدن چشم ها تاثیر دارد. از این جمله موارد می توان به استفاده از عینک آفتابی غیر استاندارد، اشعه ماورا بنفش خورشید، در معرض اشعه های وسیله هایی مانند گوشی، تبلت، لپ تاپ بودن و … را نام برد.

علائمی مانند سردرد در هنگام کارهای ظریف و کارهایی که نیاز به دقت دارند، در برخی موارد دچار قرمزی چشم، سوزش و خارش چشم می شوند. معمولا افراد پس از مشاهده این علائم به پزشک متخصص مراجعه می نمایند و برای آن ها عینک های طبی متناسب با شماره چشم خود تجویز می نمایند.

استفاده از این عینک ها برای برخی افراد به صورت دائمی اجبار است. برای برخی افراد نیز در موارد خفیف در زمان های مشخصی باید استفاده گردد.

مقایسه عینک طبی و لنز طبی

قبل از بررسی مزایا و معایب لنز طبی بهتر است به مقایسه عینک طبی و لنز طبی بپردازیم. عینک های طبی دارای معایبی نیز هستند که امروزه با مصرف لنز طبی می توان جلوی این معایب و سختی ها را گرفت. اگر دچار ضعیفی چشم شده اید و بین دوراهی عینک و لنز قرار گرفته اید بهتر است عواملی مانند درجه ضعیفی چشم، قیمت های عینک و لنز، در نظر گرفتن راحتی، حس سبکی و زیبایی را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید نمایید.

مزایا و معایب لنز طبی و نکات آن

در یک دسته بندی کلی نمی توان یکی را بر دیگری ارجحیت داد و به طور حتم بیان نمود که کدام یک برای تمام افراد مناسب تر و کاربردی تر است. بهتر است هم عینک و هم لنز را داشته باشید و در مواقع مختلف از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه در رابطه با مزایا و معایب لنز طبی و عینک طبی مباحثی را مطرح کرده ایم.

مزایای استفاده از لنز های طبی چشم

اگر بخواهیم در یک تعریف کلی مزایا و معایب لنز طبی را نسبت به عینک طبی بیان نماییم؛ می توان به دید لذت بخش و بدون دردسر لنز را اشاره کرد. به این معنی که از آن جایی که لنز طبی به طور کامل روی چشم قرار می گیرد و مانعی ندارد می تواند به شما دید جامع تری عرضه دهد.

همچنین در زمان های فعالیت های کاری یا ورزشی معمولا استفاده کردن از عینک طبی و ثابت نگه داشتن آن بر روی چشم ها کاری دشوار و خسته کننده تلقی می شود.

خوشبختانه در هنگام استفاده از لنز های طبی چشم این مشکلات رخ نمی دهد. همچنین شما میتوانید اطمینان خاطر داشته باشید که بدون جابه جایی لنز روی چشم وسعت دید خوبی برای خودتان داشته باشید.

همچنین در مواقع استفاده از عینک، گرما و سرما بر روی شیشه عینک تأثیر می گذارد و شیشه عینک بخار می کند و دید شما تار می شود.

استفاده طولانی مدت از عینک باعث درد خفیفی در قسمت پشت گوش و روی بینی می شود. که به طور کلی این مشکلات با استفاده از لنزهای طبی چشم تجربه نمی شوند.

ظاهر زیبا و دلخواه با لنز های طبی

مورد بعدی توجه به ظاهر و زیبایی می باشد. معمولا اغلب افراد ظاهر چهره خود را با عینک دوست ندارند و یا دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند.

بدتر آن که با استفاده طولانی مدت از عینک، زمانی که عینک خود را در می آوردند ظاهر آنها برای اطرافیان ناآشنا و جدید به نظر می رسد. این موضوع نیز از مسائلی است که ممکن است باعث آزار و اذیت شما واقع شود.

همچنین امروزه استفاده از لنز رنگی چشم، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و بانوان خصوصا در مراسم ها و مجالس تمایل به تغییر رنگ چشم های خود دارند.

بهتر است بدانید که اغلب لنزهای طبی تنوع رنگی نیز دارند. شما می توانید متناسب با چهره و سلیقه هر رنگی را انتخاب کرده و استفاده نمایید.

در این صورت شما هم کمبود دید خود را جبران می کنید، هم مجبور نیستید برای ساعت ها یک وسیله خارجی و نسبتا سنگین و حساس را روی صورت خود نگه دارید، هم می توانید به رنگ چشم مورد علاقه خود برسید و ظاهر و جلوه متفاوتی را تجربه کنید.

معایب استفاده از لنز های طبی چشم

مسلما هیچ وسیله ای هرچند کاربردی بدون عیب و ایراد نخواهد بود. لنز طبی نیز دارای معایبی است. ممکن است همین عوامل سبب مقایسه آن با عینک و ایجاد یک رابطه برابری بین آن دو باشد.

در صورتی که طریقه استفاده از لنز را ندانید و یا مرتبا از لنز استفاده نمایید، ممکن است چشمان دچار التهاب و قرمزی شوند. بنابراین باید در نظر داشت که ساعات استفاده از لنز امری مهم تلقی می‌شود.

همچنین قرار دادن لنز در داخل چشم و برداشتن لنز از داخل چشم برای برخی افراد ممکن است سخت باشد. خصوصا افرادی که قبلا تجربه استفاده از لنز را نداشته اند این امر را بسیار کار پر مشقتی معرفی می کنند.
اما جای نگرانی نیست. لنز پک نام ابزاری است که به کمک آن می‌توانید لنز را بگذارید یا بردارید و این ابزار کار را برای شما بسیار ساده می‌کند.

برای مشاهده و خرید لنز پک اینجا کلیک کنید.

همچنین برعکس عینک که می تواند چشم را در جهت محافظت از آسیب ها و حتی آلودگی ها حفظ کند، لنز این محافظت از چشم را انجام نمی دهد.

مورد بعدی نگهداری لنزهای چشمی است. این لنز ها به دلیل اینکه کاملا در داخل چشم قرار می گیرند باید در نگهداری و مراقبت آن ها نهایت دقت و حساسیت را نشان دهیم. به همین دلیل برای نگهداری از آنها بهتر است از تمیزکننده لنز استفاده شود.

یکی از بهترین برندهای موجود در بازار، لنز طبی توینکل است. شرکت دیدآور تنها نماینده انحصاری توینکل در ایران است و می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید لنز طبی مدل های مختلف آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *