مزایای لنز

راهنمای خرید لنز طبی از 0 تا 100

راهنمای خرید لنز طبی

راهنمای خرید لنز طبی یکی از موضوعاتی است که هنگام خرید لنز طبی باید به آن توجه داشت. این روزها استفاده از لنز به شدت رواج پیدا کرده است. لنز در حقیقت از لایه‌ای پلاستیکی ساخته شده که برروی قرنیه چشم قرار داده می‌شود.

این روزها به دلیل استفاده فراوان از لنز با مدل‌ها و رنگ‌های مختلف آن در بازار روبرو می‌شویم. لنزها معمولاً کاربرد طبی و غیرطبی دارند. لنز طبی برای افرادی است که علی‌رغم چشم ضعیف تمایلی به استفاده از عینک ندارند و لنز غیرطبی قابل استفاده برای افرادی است که تمایل دارند رنگ چشم آن‌ها تغییر کند.

هرکس با توجه به نیاز خود لنز مورد نظر خود را انتخاب می‌کند. قبل از خرید و استفاده از لنز نکات مهمی را درباره شیوه گذاشتن لنز و مدت زمان استفاده از آن باید بدانید تا از بروز مشکلات بعدی در آینده جلوگیری شود. در ادامه همراه ما باشید تا با همه چیز پیرامون لنز آشنا شوید.

انواع لنز چشمی

به صورت کلی لنزهای چشمی شامل دو دسته طبی و غیر طبی است.

لنز طبی

این نوع از لنز، لنز تماسی نیز نامیده می‌شود. این نوع از لنز با چشم تماس مستقیم دارد و شامل لنز نرم و لنز سخت است. عالی‌ترین انتخاب برای کسانی است که تمایل به استفاده از عینک ندارند. مشکلاتی مانند دوربینی و نزدیک‌بینی باعث استفاده از عینک می‌شود و شامل دو دسته سخت و نرم است.

خرید لنز طبی

لنزهای غیرطبی

این نوع از لنز تنها برای زیبایی استفاده می‌شود و چشمان شما را زیباتر می‌کند. البته لنزهای دیگری هم با جنس‌های مختلف وجود دارد. مانند لنزهای نرم ژله‌ای، سیلیکونی، نفوذپذیری گازی و … .

لنزهای سخت

اولین مورد از راهنمای خرید لنز طبی، لنزهای سخت است. این نوع از لنز مناسب افرادی است که از آستیگمات چشمی با درجه زیاد رنج می‌برند و شامل لنز سخت استاندارد و لنز سخت نافذ اکسیژن است.

لنز سخت استاندارد

این لنز به دلیل قیمت مناسب آن برای چشمهای آستیگمات انتخاب مناسبی است. از این لنز اکسیژن رد نمی‌شود و استفاده و روش نگهداری آسان باعث محبوبیت آن شده است.

لنز سخت نافذ اکسیژن

این نوع از لنز برای قوز قرنیه استفاده می‌شود. همچنین این لنز قابلیت عبور اکسیژن را دارد.

راهنمای خرید لنز طبی

لنزهای نرم

لنزهای نرم مورد بعدی از راهنمای خرید لنز طبی است. به این نوع از لنزها به این دلیل لنز نرم گفته می‌شود چون فرد هنگام استفاده از آن کاملا راحت است. این نوع از لنز از مواد پلاستیکی تهیه می‌شود و شامل انواع مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

لنزهای روزانه

به این دلیل به این لنزهاریال لنزهای روزانه گفته می‌شود چون بهترین انتخاب برای به کاربردن به صورت روزانه است.مدت مشخص شده برای استفاده از این لنزها 18 است و هنگام خواب حتماً باید خارج شود.

لنزهای طولانی مدت

همانگونه که از اسم این لنزها مشخص است، شما می‌توانید این لنزها را در مدت طولانی‌تری مثلاً تا یک هفته استفاده نمائید. اما برای پیشگیری از عفونت باید حتماً بعد از یک هفته این نوع لنز را در محلول ضذعفونی مخصوص به خود قرار دهید.

لنزهای یکبار مصرف

همانگونه که از اسم این نوع از لنز پیداست تنها برای یکبار مصرف کاربرد دارد. این نوع از لنز عالی‌ترین انتخاب برای افرادی است که حوصله تمیز کردن لنز را ندارند.لنزهای یکبار مصرف یکی از لنزهای پرطرفدار است که در راهنمای خرید لنز طبی به آن اشاره کردیم.

لنزهای توریک

این نوع از لنز نیز انتخاب مناسبی برای کسانی است کع از مشکل آستیگمات رنج می‌برند. این نوع از لنز نرم بیشتری دارد و نفوذ اکسیژن آن نسبت به لنزهای سخت کمتر است.

اگر شما هم به دنبال خرید لنز طبی با طیف مختلف رنگ هستید پس با ادامه مقاله راهنمای خرید لنز طبی همراه باشید.

معمولاً لنزهای طبی در گذشته فاقد رنگ بود اما این روزها برای طرفداران لنز طبی، لنزهایی با طیف رنگی مختلف طراحی شده است. در ادامه به انواع مختلف لنزهای رنگی می‌پردازیم:

لنزهای رنگی مرئی

همانطور که از اسم این نوع از لنز پیداست حالت مرئی دارد یعنی اگر به صورت تصادفی روی زمین بیفتد قابل شناسایی است. این نوع از لنز حالت درمانی دارد.

لنزهای رنگی تشدید کننده

این نوع از لنز علاوه بر جنبه درمانی، جنبه زیبایی نیز دارد. به علت داشتن رنگ تیره معمولاً خانم‌ها آن را با آرایش‌های تیره استفاده می‌کنند.

لنز رنگی فیلتر نور

این نوع از لنز بیشتر برای ورزشکاران توصیه می‌شود زیرا سبب تشدید طیف نور می‌شود.

نکته: تفاوت لنز زیبایی و طبی در این است که در لنز طبی امکان رسیدن اکسیژن به چشم وجود دارد اما در لنزهای زیبایی به جز موارد اندکی این امکان وجود ندارد.

راهنمای خرید لنز طبی

مزایای لنز چشم

از مهمترین مزایای خرید لنز چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخی از افراد استفاده از لنز را به دلیل استفاده راحت و آسان آن توصیه می‌کنند.
  • حتماً شما هم شاهد بخار عینک مخصوصاً در این روزهای کرونایی به دلیل استفاده از ماسک و در زمستان بوده‌اید؛ لنز دیگر این مشکلات را ندارد.
  • بسیاری از ورزشکاران قادر به استفاده از عینک نیستند. استفاده از لنز انتخاب مناسبی برای این افراد است.
  • مناسب‌ترین انتخاب برای افرادی است که چشم‌های آستیگمات دارند.
  • با استفاده از لنز، شما سنگینی عینک بر روی بینی و پشت گوش را احساس نمی‌کنید.
  • بسیاری از افراد عینکی، برای دیدن محیط اطراف باید دور و بر را نگاه کنند اما با استفاده از لنز نیاز به اینکار نیست.
  • مناسب برای افرادی که می‌خواهند رنگ چشم و مدل آرایش آن‌ها به چشم هم بیاید.

لنز طبی برند twinkle

این نوع از لنز در کشور کره جنوبی ساخته شده است. اما مواد اولیه این نوع از لنز از کشور آمریکا است و فقط در کشور کره جنوبی ساخته می‌شود. این نوع از لنز به دلیل کیفیت بالای آن، قابل استفاده در تمام روز است. تنها نکته‌ای که در استفاده از این لنز باید به آن توجه کرد، این است که تنها برای افرادی مناسب است که از ضعیفی چشم رنج می‌برند. مواد مورد استفاده و طریقه ساخت آن به گونه‌ای است که هیچ‌گونه حساسیت ایجاد نمی‌کند.

جمع بندی

اگر شما هم جز افرادی هستید که چشم‌هایی ضعیف دارید، اما دیگر دوست ندارید از عینک استفاده کنید. استفاده از لنز به شما کمک زیادی می‌کند. لنزها به دو دسته طبی و غیر طبی تقسیم می‌شود و موارد غیر طبی بیشتر برای زیبایی استفاده می‌شود. در این مقاله سعی کردیم درباره راهنمای خرید لنز طبی بگوییم، در صورتی که سوالی داشتید می‌توانید از طریق قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید.

اما این روزها لنزهای طبی رنگی برای افرادی که چشم ضعیفی دارند و می‌خواهند علاوه بر پوشش ضعیفی رنگ چشم خود را عوض کنند طراحی شده است. هرکس با توجه به نیاز خود می‌تواند لنز مورد نظر خود را خرید نماید. همچنین جهت مشاهده و خرید لنز طبی می‌توانید به صفحه لنز طبی مراجعه کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال با پشتیبانی دیدآور درارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *