مزایای لنز

ده مزیت لنز های چشمی

مزایای لنز چشم

ده مزیت لنز های چشمی برای اکثر افرادی که از آن استفاده می­ کنند چیست؟ افرادی که لنز چشمی را به عینک ترجیح می دهند از انتخاب خود بسیار راضی بوده و حاضر نیستند دوباره تمام وقت از عینک استفاده ­کنند.

اما، ما نمی خواهیم فقط قسمت زیبای کار را به شما نشان دهیم.

استفاده از لنز های چشمی ، جوانب مثبت و منفی خودش را دارد. برای تصمیم گیری در مورد چیزی که به نفع شما باشد،

باید هر دوی این جوانب را در نظر بگیرید.

پس بیایید شروع کنیم 👇

 

میدان دید کامل با لنز های چشمی

عینک به شما این امکان را می دهد تا همه چیز را به صورت واضح و شفاف ببینید، اما این فقط برای دید جلوی شما کاربرد دارد.

دید محیطی شما غالبا به واسطهه ی قاب عینک، بسته می شود. از طرف دیگر، لنز های چشمی به شما امکان دسترسی به میدان دید کامل را می دهند.

دید محیطی ما دارای اهمیت است. رانندگی در اتومبیل را در نظر بگیرید. دیدن چیزهایی که از سمت چپ یا راست می آیند، می تواند در جلوگیری از تصادف به شما کمک کند.

همین موضوع در مورد کسانی که ورزش می کنند نیز صادق است. یا برای کسانی که می خواهند زیبایی های دنیای اطراف خود را ببینند. به علاوه لنز های چشمی ، مانند برخی از عینک های طبی، دید شما را از حالت طبیعی خارج نمی کنند.

هر چه شماره چشم بالاتر باشد، شیشه ی عینک ها ضخیم تر می شوند، که این باعث ایجاد اعوجاج در دید شما خواهد شد.

اما از سوی دیگر، لنز های چشمی، هیچگونه اعوجاجی ندارند و به شما این امکان را میدهند که دیدتان تا حد ممکن طبیعی باشد.

 

رانندگی با لنز چشم

 

لنز های چشمی بدون تشعشع هستند

مطمئنیم که شما هم به خاطر تشعشع ناشی از برخورد پرتوهای خورشید با عینک تان، برای چند لحظه کور شده اید.

اما لنز های چشمی، هیچ گونه تشعشع و یا بازتاب تندی از نور خورشید ایجاد نمی کند. دلیلش این است که لنزها روی چشم شما می نشینند و جلوی چشم قرار نمی گیرند.

لنز های چشمی ، گزینه ای عالی برای فعالیت در فضای باز و در هر نوع نوری هستند و لحظات زیباتری به شما تقدیم می کنند.

 

استفاده از لنز چشم در معرض آفتاب

 

قرارگیری آسان لنز چشمی

قرار دادن لنز های چشمی واقعا آسان است. در عرض چند ثانیه می توانید لنز را در چشم خود قرار دهید. به راحتی لنز را روی سر انگشت خود قرار می دهید و آن را روی چشم خود می گذارید.

همین کار را برای چشم دیگرتان هم انجام دهید و کار تمام می شود!
اگر چه عینک را هم به راحتی می توانید روی چشم خودتان قرار دهید، اما احساس راحتی که با لنز می توانید داشته باشید با عینک ندارید.

عینک ها اغلب به میزان زیادی باعث احساس سنگینی روی پل بینی و بالای گوش های شما می شوند. شاید هنگام استفاده از لنز های چشمی ، فراموش کنید که لنز گذاشته اید، اما نمی توانیم در مورد عینک هم همین را بگوییم.

 

لنز چشم براحتی بر روی چشم قرار می گیرد

 

راحتی بیشتر در استفاده از لنز های چشمی

لنز های چشمی ، تقریباً در هر موقعیتی مناسب هستند. چه در حال کوهنوردی باشید، چه در حال استراحت در حیاط خانه خودتان باشید، و چه در حال کار در دفترتان باشید، لنز های چشمی روی چشمان شما قرار دارند و دید بی مانع به شما می دهند.

با اینکه همه لنز ها راحت هستند، اما لنزهای یک بار مصرف روزانه، به میزان زیادی راحت تر می باشند. دیگر نیازی به نگرانی در مورد تمیز کردن و نگهداری لنزها نیست. در پایان روز، جفت لنز یکبار مصرف را دور می اندازید.

هر روز را با یک جفت لنز چشمی تازه شروع می کنید!

 

راحتی بیشتر با استفاده از لنز چشم

 

گزینه ای عالی برای افراد فعال

لنز های چشمی ، برای دوستداران ورزش و افرادی که همیشه در حال حرکت هستند، مناسب می باشند. عینک ها حتی با کمترین فعالیت، می لغزند و سر می خورند.
فعال بودن یعنی عرق کردن. به محض اینکه عرق کنید، بخار روی عینک می نشیند و دید شما را تار می کند.
نهایتاً، اگر توپ به عینک شما برخورد کند، ممکن است عینک شما شکسته شود و قطعات آن می توانند به راحتی به چشم شما آسیب وارد کنند.

لنز های چشمی ، هیچ یک از این مشکلات را ندارند. آن ها نمی لغزند. آن ها بخار نمی گیرند. و در نهایت، آن ها هرگز شکسته نمی شوند و به چشم شما آسیب نمی رسانند.

 

استفاده از لنز در حین ورزش

 

لنز چشمی ، برای شماره های مختلف چشم، بسیار خوب جواب می دهند

آیا شما یکی از شرایط زیر را دارید؟
ο نزدیک بینی
ο دور بینی
ο آستیگماتیسم
ο مشکل تمرکز در بینایی روی اشیاء نزدیک

پس حتماً خوشحال خواهید شد اگر بدانید که برای هر یک از این شرایط، لنز های چشمی عالی وجود دارد. فناوری های جدید، به افرادی که دارای مشکالت بینایی منحصر به فرد هستند، این امکان را می دهند تا از لنز های چشمی نیز استفاده کنند.

نوع مشکل چشمی (نمره ی چشم)، دیگر نمی تواند مانعی برای استفاده از لنز باشد. لنز های چشمی برای افرادی که شرایط پیچیده تری دارند، کاملا مفید هستند.

عینک های این افراد، شیشه های ضخیم تری دارند. این شیشه های ضخیم، جذابیتی ندارند. اما لنز های چشمی همیشه نازک تر هستند و راحت تر می توان از آن ها استفاده کرد.

 

هر شماره چشمی که دارید می توانیند از لنز استفاده کنید

 

هنگام استفاده از لنز چشمی ، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت

تفکرات کلیشه ای منفی زیادی در مورد افرادی که عینک می زنند، وجود دارد. برخی از افرادی که عینک می زنند، ممکن است احساس کنند که جذابیتی ندارند و یا احساس خجول بودن داشته باشند.

از آنجا که لنز های چشمی ، جلب توجه نمی کنند، این اضطرابی که در مورد نیاز به تصحیح بینایی وجود دارد، از بین می رود.

همچنین عینک می تواند با لباس یا ظاهر کلی شما تضاد داشته با شد. اما لنز های چشمی هرگز با لباس و ظاهر شما تناقضی ندارند. آن ها همزمان هم بینایی را تصحیح می کنند و هم پشتیبان ظاهر و استایل شما هستند!

در واقع یک جفت لنز رنگی حتی می تواند به شیک تر کردن ظاهر شما کمک کند. از این لنزها می توان برای جشن ها و رویدادهای مختلف نیز استفاده کرد. لنز های چشمی ، هم برای دید و هم برای مد، یک ابزار عالی هستند!

 

نگهداری صحیح و آسان لنز چشم

 

لنز های چشمی در همه نوع آب و هوایی، عالی جواب می دهند

لنز های چشمی ، بسیار بهتر از عینک، با آب و هوا سازگار هستند. آن ها :
ο هنگام حرکت از جای سرد به گرم، بخار نمی گیرند.
ο قطرات باران را جمع نمیکنند.
ο رسوبات مواد دیگر مانند گِل، چمن، برگ و غیره را جمع نمی کنند.
حتی اگر یک قطره باران روی لنز چشمی بیفتد، با یک پلک زدن ساده می توان آن را برداشت.

 

استفاده از لنز چشم در همه نوع شرایط آب و هوایی امکان پذیر است

 

لنز های چشمی ، حتی می توانند برخی از بیماری های چشم را درمان کنند

باور کنید یا نه، برخی از لنز های چشمی هستند که بیشتر می توان از آن ها مانند باند استفاده کرد. اگر کراتیت یا زخم قرنیه دارید، می توانید برای محافظت از چشم خود، تا زمانی که بهبود یابد، از لنز ویژه استفاده کنید.

تحقیقاتی در حال انجام است تا بتوان لنزهایی ساخت که بتوانند داروها را مستقیماً در چشم ترشح کنند. لنزهای مخصوصی وجود دارد که برای ترمیم بیماری های چشمی ناشی از قرنیه ی معیوب استفاده می شود.

لنزهای ارتوکراتولوژی (k-ortho ) لنزهای تماسی سختی هستند که قرنیه های شما را در هنگام شب، به آرامی تغییر شکل می دهند. هر شب این لنزها را می گذارید و هر روز صبح آن ها را برمی دارید.

سپس در تمام مدت روز بدون نیاز به عینک یا لنزهای استاندارد، دید کامل شما ترمیم می شود. اما این ها بهبود موقتی هستند و نیاز است که دائماً از لنزهای k-ortho استفاده کنید.

 

درمان بیماری های چشمی با استفاده از لنز چشم

 

نگهداری آسان از لنز چشم

وقتی شما یک جفت لنز قابل استفاده مجدد دارد، باید هر شب آن ها را تمیز و نگهداری کنید. اما این روند آسان است و فقط باید از محلول لنز به عنوان ماده ضد عفونی کننده استفاده کنید.

نگهداری از لنزها بسیار ساده تر از تمیز نگه داشتن عینک است. در طول روز، اشک ها و پلک زدن شما، لنز را در برابر هرگونه گرد و غبار مراقبت می کند. در صورت استفاده از عینک، شما باید چندین بار در روز ها و کثیفی ها را با پارچه مخصوص تمیز کنید.

اما تمیز کردن لنزها فقط چند دقیقه در روز زمان می برد. می توانید لنزهای خود را آخر شب در محلول تمیز کننده لنز، خیس کنید.

اگر این کار، کار زیادی به نظر می رسد، می توانید به جای آن، لنزهای یکبار مصرف روزانه استفاده کنید. این ها نیازی به تمیز کردن ندارند، چون شما یک روز از آن ها استفاده می کنید و سپس آن ها را دور می اندازید.

 

سادگی نگهداری از لنز چشمی

 

معایب لنز چشم

در همه چیز باید تعادل را رعایت کرد. بیایید به جنبه های منفی استفاده از لنز های چشمی نیز نگاهی بیندازیم:
ο عادت کردن به استفاده از لنزهای چشمی زمان می برد. با این حال، بیشتر لنزهای هیدروژلی، طرز استفاده ساده ای دارند. فقط 10-12 روز طول می کشد تا به عنوان یک شخص تازه کار، به لنز عادت کنید!


ο لنزها راحت تر از عینک گم می شوند. اما جایگزین کردن آن ها گران نیست، بنابراین هزینه ی گم کردن لنزها به اندازه گم کردن عینک نیست.


ο آن ها به راحتی می توانند پاره شوند. این یعنی ممکن است مجبور شوید تعداد لنزهای بیشتری نسبت به آنچه فکر می کردید بخرید، و این یعنی هزینه بیشتری باید بپردازید.


ο هرچه لنزها احساس راحتی بیشتری داشته باشند، گران تر می شوند. مثال، هزینه لنزهای یکبار مصرف روزانه، بیش از لنزهای سختی است که مدت زمان طولانی تری عمر می کنند.


ο لنزها به مرور زمان فرسوده می شوند. اگر از لنزهای تان بیش از حد استفاده کنید، بینایی شما دیگر وضوح قبل را نخواهد داشت. هرگز نباید از لنزهایتان بعد از تاریخ انقضا یا جایگزینی استفاده کنید.


ο احتمال عفونت چشم، بیشتر است. اما این عفونت ها بیشتر در بین افرادی رخ می دهد که لنزهای خود را تعویض یا تمیز نمی کنند.


ο خطر خراشیدن قرنیه ها وجود دارد چون چشم های تان را لمس می کنید. همچنین اگر در هنگام خواب از لنزهایی استفاده کنید که EW( wear-extended ) نباشند، این اتفاق ممکن است بیفتد.

 

تصمیم گیری با شماست!

اکنون که مزایا و معایب لنزهای چشمی را می دانید، می توانید ببینید که استفاده از لنزهای تماسی برای شما
مناسب است یا خیر.

اگر دوست دارید از لنز استفاده کنید، برای معاینه چشم به یک عینک ساز مراجعه نمایید.
پزشک شما نیز می تواند توصیه های تخصصی خود را ارائه دهد.

در ضمن ، فروشگاه اینترنتی ما را چک کنید تا گزینه های متعددی که در زمینه لنزهای تماسی موجود می باشد
را ببینید و موارد دلخواه خود را با پزشک تان در میان بگذارید.