دانستنی های روز لنز

شش روش تشخیص پشت و رو بودن لنز چشمی

چگونه بفهمیم لنزمان وارونه یا پشت و رو شده

"قبل از شروع به خواندن این مقاله حتما این ویدیو را نگاه کنید"

در این ویدیو با روشهای تشخیص پشت و رو بودن لنز چشم آشنا می شوید

 

یادگیری قرار دادن لنزهای تماسی در چشم دشوار نیست. با این حال، تشخیص اینکه آیا لنزهای تماسی شما از داخل بیرون هستند یا نه، می تواند کمی پیچیده تر باشد. این به این دلیل است که لنزهای تماسی نازک و منعطف هستند و به راحتی می توانند به سمت بیرون بچرخند. گاهی اوقات، حتی کسانی که سال‌ها از لنز استفاده می‌کنند، در تشخیص درست بودن لنز چشم مشکل دارند.

البته، قرار دادن کنتاکت ها از داخل باعث ناراحتی می شود، اما انجام این کار به چشم شما آسیب نمی رساند. این به این دلیل است که تماس ها با سطح چشم شما مطابقت دارند. وقتی از داخل بیرون می آیند، به خوبی جا نمی شوند، با این حال، معمولاً به شما اجازه می دهند که به همان خوبی ببینید.

برخی از افراد تا زمانی که آن ها را برای مدتی پوشیده باشند متوجه نمی شوند که مخاطبینشان از داخل بیرون است. دیگران بلافاصله متوجه می شوند. برخی از نشانه هایی که نشان می دهد آنها را در مسیر اشتباه قرار داده اید عبارتند از:

  • حساس می کنید مخاطبین شما در اطراف چشم شما حرکت می کنند
  • احساس ناراحتی
  • احساس سوزن شدن چشم
  • احساسی همچون شن در چشمان
  • چشمان خیس
  • براحتی بیرون آمدن

بنابراین، اگر متوجه شدید لنز چشم خود را اشتباه گذاشتید، به سادگی آنها را حذف کنید و دوباره امتحان کنید. با این حال، قبل از انجام این کار، یکی از این روش ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید که دفعه بعد آنها را درست وارد کرده اید.

روش اول – نمای کناره لنز چشم

ساده ترین روش برای تعیین اینکه جهت لنز چشم شما درست است یا خیر، این است که از یک طرف به آنها نگاه کنید. برای انجام این کار، این مراحل ساده را دنبال کنید:

لنز تماسی را روی نوک انگشت خود قرار دهید. لبه باید رو به بالا باشد.
انگشت خود را نزدیک چشم خود نگه دارید.
به شکل مخاطب نگاه کنید. وقتی درست باشد، لنز تماسی شما شکل یک فنجان خواهد داشت. لبه ها به صورت قائم منحنی خواهند شد. اگر لنز تماسی شما از داخل به بیرون باشد، به شکل یک کاسه لبه دار خواهد بود.

این روش با تجربه آسان تر می شود. همانطور که متوجه شدید که یک کنتاکت به درستی قرار گرفته است، به راحتی می توانید یکی را که از داخل به بیرون است تشخیص دهید.

روش دوم – تست تاکو لنز چشم

این روش قدیمی‌تری است که بسیاری از افراد زمانی که لنز تماسی نرم در میان عموم مردم قرار می‌گرفت از آن استفاده می‌کردند. با این حال، هنوز هم محبوب است. این به این دلیل است که انجام آن آسان است. در اینجا نحوه

لنز را با نوک انگشت شست و سبابه خود نگه دارید.
لنز خود را به دو نیم فشار دهید تا به شکل تاکو در بیاید.
به لبه لنزتان نگاه کنید. اگر لبه لنز مانند پوسته تاکو به نظر می رسد، لنز شما به سمت درستی روبرو است. از طرف دیگر، اگر شکل آن شبیه قاشق سوپ خوری باشد، از داخل به بیرون است.

روش سوم – استفاده از تکنیک 1-2-3 برای لنز چشم

تعیین اینکه آیا لنز شما درون بیرون هستند یا نه، چالش برانگیز است. به همین دلیل است که برخی از تولیدکنندگان برای حل این مشکل تلاش کرده اند. آنها این کار را با قرار دادن اعداد یک تا سه در جایی روی لنز انجام دادند.

اگر لنزهایی با این علامت‌ها دارید، در اینجا نحوه تعیین اینکه آیا مخاطب شما از داخل است یا خیر، آمده است:

لنز تماسی را روی نوک انگشت خود قرار دهید.
انگشت خود را نزدیک یک نور روشن نگه دارید.
به دنبال علائم 1-2-3 باشید. هر سازنده اعداد را در مکان دیگری قرار می دهد. اولین بار که از این روش استفاده می کنید، باید لنز را به طور کامل جستجو کنید.
هنگامی که اعداد را پیدا کردید، ببینید آیا آنها به ترتیب هستند یا خیر. اگر آنها 1-2-3 را نشان می دهند، پس تماس شما صحیح است. اگر اعداد به عقب هستند، پس لنز شما از وارونه شده است.

روش چهارم – لبه های رنگی لنز چشم

برخی از تولیدکنندگان لنزهای تماسی مشکل را به روش دیگری حل کردند. آنها به جای استفاده از اعداد، لبه های داخلی لنزها را رنگ آمیزی کردند. این رنگ آمیزی به افرادی که از لنز استفاده می کنند کمک می کند تا راحت تر آن ها را وارد کنند.

برای آن دسته از لنزهای تماسی با لبه سبز یا آبی، موارد زیر را انجام دهید تا مشخص شود که آیا از داخل به بیرون هستند یا خیر:

لنز تماسی خود را روی نوک انگشت خود قرار دهید.
انگشت خود را زیر چشمان خود قرار دهید تا به مخاطب نگاه کنید.
به دنبال لبه رنگی باشید. اگر لبه رنگی به نظر می رسد، تماس شما راه درستی است. اگر لبه رنگی نمی بینید، مخاطب شما از داخل به بیرون است.

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا لنز شما دارای علامت یا لبه های رنگی هستند، بررسی وب سایت سازنده است.

روش پنجم – تست تلنگر آسان لنز چشمی

این روش با برخی از لنزهای تماسی بهتر از دیگران کار می کند. با این حال، ایده پشت این روش این است که لنزهای تماسی در هنگام مواجهه با راه درست به راحتی واژگون نمی شوند. در مقابل، زمانی که از داخل به بیرون می‌رود، به راحتی می‌چرخد.

لنز تماسی خود را در کف دست خود نگه دارید.
با دست دیگر خود، سعی کنید لنز خود را به “داخل بیرون” برگردانید.
اگر بتوانید لنز خود را به راحتی معکوس کنید، پس مخاطب قبلاً از داخل به بیرون بوده است. از طرف دیگر، اگر معکوس کردن آن دشوار است، لنز تماسی شما جهت گیری مناسبی دارد.

این روش نیاز به تمرین دارد. سعی کنید لنز خود را ورق بزنید تا ببینید چگونه پاسخ می دهند. همچنین حتما بعد از استفاده از این روش لنزهای های خود را کاملا بشویید زیرا انگشتان شما سطح لنزها را لمس می کنند.

روش ششم – جهت گیری لنزهای چشمی روزانه در بسته بندی

این روش هنگام استفاده از لنزهای تماسی روزانه بهترین کاربرد را دارد. هر زمان که لنز را برای اولین بار، مستقیماً از بسته بندی خارج کنید، کار خواهد کرد. دستورالعمل ها بسیار ساده هستند:

به جهت لنز در بسته نگاه کنید.
جهت گیری را به همان صورتی که لنز تماسی را در چشم خود قرار می دهید حفظ کنید.

دلیل این کار این است که سازندگان مخاطبین را به روش صحیح در بسته بندی قرار می دهند. بعید است که لنز تماسی داخل بسته را پیدا کنید، بنابراین، حفظ جهت تماس یکسان هنگام باز کردن بسته، اطمینان حاصل می کند که آن را به روش صحیح دریافت کنید.

با گذشت زمان، در استفاده از لنزهای تماسی خود تجربه بیشتری خواهید داشت. می‌دانید که آنها چه احساسی دارند و ممکن است نیازی به استفاده از این روش‌ها برای تعیین جهت‌گیری نداشته باشند. در واقع، بسیاری از افراد آنقدر در قرار دادن لنز خود مهارت دارند که حتی به آینه هم نیاز ندارند. در حین یادگیری صبور باشید. مطمئن شوید که زمان کافی برای گذاشتن لنزهای چشمی خود بدون عجله دارید. و در نهایت، هنگامی که مطمئن نیستید، از این روش ها برای تعیین اینکه آیا لنزهای تماسی شما از داخل به بیرون هستند یا خیر، استفاده کنید.

برای راهنمایی بیشر می توانید از طریق واتس اپ با کارشناسان دیدآور مشورت نموده و مشکلات بیشتر را با آنها در میان بگذارید